Ads_700x200

niedziela, 24 sierpnia 2014

OLED - Part 05 (efekty specjalne)

Witam ....

i zapraszam...




na piąty odcinek - część A ;)




---------------------------------

zgodnie z obietnicą (na dole w komentarzach), po kolejnej upojnej nocy z montażem,
przekazuję Wam szanowni słuchacze/widzowie ostatnie odcinki poradników. Materiał został już nakręcony
wcześniej i szkoda było aby leżał i się zmarnował. Dla wszystkich moich fanów, szczególnie tych którzy mnie naprawdę wspierali i wsparli mocno ostatnimi czasy ... czułem, że muszę przynajmniej to dokończyć.
Zapraszam:





mam nadzieję, że przynajmniej dla niektórych osób okażą się przydatne, koniec........

11 komentarzy:

  1. Czy to oznacza że nie będzie part b ?

    OdpowiedzUsuń
  2. W ciągu trzech tygodni ukazało się aż pięć części poradnika OLED !
    Uważam że to bardzo dużo, jak na tak krótki okres czasu.
    Jednym słowem łapki w górę !

    OdpowiedzUsuń
  3. Panie Mirku, kolejny świetny poradnik. Można wiedzieć co jest przyczyną tego, że nie będzie kolejnej części? Czyżby, wszystkie poprzednie częśi tak wymęczyły Pana, że trzeba trochę odpocząć? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nie .. tzn wymęczyć to mnie wymęczyły - rzeczywiście - naprawdę ogrom pracy włożyłem. Materiał video już nagrany 05b i 05c nawet. Być może niedługo to wpuszczę w net ... i na tym chyba zakończę poradniki (w ogóle poradniki) ... zobaczę jeszcze ...

      Usuń
  4. Panie Mirku, ja też podpisuję się pod podziękowaniami za heroiczną pracę. Przykro czytać, że publikacja poradników może się zakończyć :-((((
    Obawiam się, że po prostu nasze wsparcie jako wielkich Pana fanów i entuzjastów elektroniki jest niestety niewystarczające :-(((
    Pozdrawiam serdecznie MikieMan.

    OdpowiedzUsuń
  5. To prawda. Wiele serca, pracy, oraz humoru wkłada Pan w darmowe poradniki.
    My Pana fani doskonale to rozumiemy i zrozumiemy też to żeby może łączyć sprzedaż asortymentu sklepu ATNEL z dostępem do poradników.
    Pozdrawiam i życzę aby to chwilowe załamanie minęło szybko i bez bólu.
    Marek B.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeżeli taka jest Twoja Mirku decyzja o zaprzestaniu tutoriali, nie mamy wyjścia i ją uszanujemy. W sytuacji jeśli może cię od tej decyzji coś odwieść zaproponuj rozwiązanie lub nakreśl co jest powodem takiej decyzji, a my spróbujemy coś zaproponować. Niezależnie od dalszych losów poradników: WIELKIE DZIĘKI za dotychczasowa pracę jaką w nie i w naszą naukę włożyłeś...!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pocieszające jest stwierdzenie "... zobaczę jeszcze ..." Dajmy autorowi zaczerpnąć powietrza bo po takiej serii poradników w takim czasie to i fabryka zapałek potrafi się wypalić a zapowiedzi przyszłych działań nie zawsze pokrywają się z ukrytymi zamiarami autora tak wyczerpującego maratonu. Znając zapał autora i nasze przekonanie w sens tego co robi dla pasjonatów elektroniki z pewnością nie jest to ostatnie zdanie które mimo wszystko przynosi nadzieję na kontynuację. Chciałbym powiedzieć niekończącej się serii poradników. Mirku. Takich ludzi jak Ty którzy chcą dzielić się wiedzą niemal za friko jest niewielu. Ale wielu jest takich którzy tą wiedzę chcą posiąść. Więc czekamy na kolejną książkę.Może koloru czerwonego do kolekcji RGB i kolejne poradniki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam Atmege16 i z powodu ilości RAMu nie mogę sobie pozwolić na buforowanie. Z rzeczy które udało mi się wypróbować wszystko działa tak jak należy, problem mam tylko że po resecie AdressPointer jest w starym miejscu i zaczyna malowanie od tego miejsca, przez co muszę zdjąć na chwilę napięcie z wyświetlacza. Przejrzałem kilka razy notę ssd1306 ale wypatrzyłem polecenia SetAdressPointer jak to ma miejsce w innych popularnych wyświetlaczach. Może bardziej doświadczeni koledzy podpowiedzą mi jak sobie z tym poradzić.
    ===============
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję CI Mirku za świetne poradniki ,dopiero po obejrzeniu wszystkich z OLED zrozumiałem o co chodzi z funkcjami na 100% ,z przekazywaniem argumentów itp.

    Samemu stworzyłem dzięki temu funkcję do wyświetlania czasu w formacie 00:00:00 na OLED

    void czas (int x ,int y ,int godzina ,int minuta ,int sekunda ,uint8_t color, uint8_t bg, uint8_t txt_size )

    ,gdyby nie poradniki pewnie zamiast funkcji miałbym if-ologię w main lub kilka innych potworków. A tak ciach prosta funkcja i po sprawie :) ,wszystko śmiga. :)

    A by nie być gołosłownym w najbliższym czasie postaram się o kubek do cappuczino i o kilka OLED-ów. A działam na I2C i mi pięknie śmiga na bitrate 400 ,nawet bitmapy nie mają opróżnień ,wszystko pięknie ,pozdrawiam. I jeszcze raz dziękuję, przykro słyszeć ,że to koniec poradników.

    OdpowiedzUsuń
  10. Panie Mirku szkoda że to ostatni poradnik. A może kilka rozwiązań by poprawiło działanie....na kilku forach się spotkałem z tym że bez zalogowania można na dobę obejrzeć 5 stron bloga. Może by tu to zastosować. Inne rozwiązanie to zrobić płatne poprzez płacenie sms za dostęp do poradników. Np. kwota 10 zł to dostęp na miesiąc a za pojedynczy poradnik mini kwota 60 gr......

    OdpowiedzUsuń