Ads_700x200

piątek, 18 sierpnia 2017

Magic MATRIX czas start

Witam,

Mam zaszczyt zaprosić Was na nowy cykl poradników, które będą krążyć wokół dość sporego projektu o jakim jest mowa w tytule. Magic MATRIX to rzeczywiście magiczny zegar matrycowy, kolorowy. A to wszystko za sprawą diod Magic LED WS2812B, które poniekąd już znacie z moich różnych poradników. Postanowiłem złożyć je w matrycę niewielkiej rozdzielczości. Zobaczcie, że ta rozdzielczość jest wręcz miniaturowa bo tylko 6x15 ! Jak więc na niej zmieścić w ogóle jakieś fornty, cyfry, napisy ? A jednak - dzięki takim narzędziom jak Pixel FACTORY, dało radę! Pewnie się zastanawiacie z kolei dlaczego TAK DRASTYCZNIE mała rozdzielczość ? hmmm to nie przypadek - i wbrew pozorom wiecie co decydowało ? Nie tylko pewien bardzo nietypowy materiał na obudowę, bo dałoby radę zdobyć nieco inny, ale główny powód to pobór prądu ! Tak tak - tego typu projekt to spore wyzwanie nie tylko jeśli chodzi o mechanikę czyli obudowę, ale też elektronikę, żeby nie wspomnieć o wyzwaniach programistycznych. Jeśli spotka się to wszystko z waszym zainteresowaniem, to mam nadzieję w najbliższym czasie przybliżyć Wam te wszystkie zagadnienia i pokazać, że KAŻDY, rozumiecie ? KAŻDY może sobie zrobić takie cudeńko! Zapraszam na małą ostatnią zajawkę!




oto filmik ;)


;)

8 komentarzy:

  1. Jak najbardziej, czekam na poradniki najlepiej uczyć się właśnie z poradników. Tak więc czekam z niecierpliwością na dalszy ciąg. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super projekt i zegarki tego typu dają mega efekt. Kiedyś myślałem o czymś podobny, jednak teraz dostałem znowu motywacje :) Moje pytanie brzmi, co to za plyteczki przed diodami na froncie i czy dobrze rozpraszaja światło, mam świadomość, że na nagraniu może to wyglądać zupełnie inaczej jak w rzeczywistości (tutaj widać jednak źródło swiatla w środku)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już w kolejnej części poradnika omówię w najdrobniejszych detalach budowę tego wyświetlacza co będzie (mam nadzieję) bardzo miłym zaskoczeniem. Głównie z uwagi na to, że za materiał do budowy głównego panelu wyświetlacza praktycznie nie będzie trzeba płacić nic ;) Co do rozpraszania światła to jest ono rozproszone wręcz IDEALNIE ;) i masz rację, że przez to na nagraniu tego nie widać - to DLATEGO robiłem ujęcie wyświetlacza inną kamerą i dlatego też postawiłem go na takiej szklanej podstawie przyciemnianej żeby było widać odbicie. Uwierz mi, że nasze oczy widzą ten zegar i światło z niego praktycznie tak samo ładnie jak w tym odbiciu ;) Tylko kamera ma zawsze problem niestety przy tego typu projektach

      Usuń
    2. Ok, super czekam z niecierpliwością na to i również na sam program, bo coś wspominałeś, że sciemnianie nie jest z wykorzystaniem PWM i jestem ciekaw jak to wygląda :D

      Usuń
    3. Dokładnie tak jak mówisz ;) jak w prosty sposób można wykorzystać jeden PWM do ściemniania takiej kolorowej matrycy? bo tak przecież trzeba to nazwać ;) żeby każdy kolor (pixel) zmieniał swoją własną barwę ? ... tak tak - mam nadzieję, że to też będzie jeden ze smaczków ale już programistycznych w C ;) chociaż nie tylko w C ;)

      Usuń
  3. Witam. Dobry projekt . Wczym zrobiles animacje ? Solidworks ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń