Ads_700x200

poniedziałek, 9 października 2017

CNC - Konfiguracja MACH 3 - czas start !

Witam,

Teraz już "na poważnie" zapraszamy Was moi mili na przygody z obróbką CNC. W dzisiejszym cyklu, tak tak - bo to jest MINI CYKL - dwa odcineczki, każdy ok 30 min będą przedstawiać pierwsze kroki, związane z ODPALENIEM KAŻDEJ frezarki a przy okazji z konfiguracją jednego z najbardziej popularnych ( i co tu ukrywać ) jednego z lepszych programów do sterowania frezarkami, jakim jest MACH3. Chcielibyśmy Wam pokazać te pierwsze kroki, pierwszą konfigurację ale nie tylko! ... Jak to bywa w poradnikach mirekk36 - chciałbym abyście mogli się spotkać również z awaryjnymi sytuacjami - a nie tylko - że wszystko ma od razu udać się za pierwszym razem! Ja wolę poradniki, w których widać, jak reagować na BŁĘDY, które mogę po drodze popełnić, zaś często prowadzący jakiś poradnik, nawet nie weźmie tego pod uwagę. Przez to wiele osób zatrzymuje się w jakimś miejscu i nie może ruszyć dalej, często nawet się zniechęca. My (czyli ja i Paweł) chcemy wam pokazać "JAK JEST" ;) ... czyli jak jest gdy wszystko idzie dobrze ale także "jak jest" gdy coś się zatnie ;) jak sobie poradzić, gdy otrzymamy komunikat błędu .... Ja zdecydowanie wolę takie poradniki, nawet jeśli dłużej trwają - i dlatego - moje poradniki również muszą troszkę trwać ;) ... cóż to jest poświęcić pół godziny albo i godzinę więcej na obejrzenie poradnika - ale dzięki temu RUSZYĆ "Z KOPYTA" później, dzięki któremu wiadomo jak sobie radzić dalej samemu i to bez kolejnych poradników, to jest (przynajmniej jak dla mnie) NAJWAŻNIEJSZE.... a dla Ciebie ?




oto dwa filmiki:





;)

6 komentarzy:

  1. W zasadzie przydałby się poradnik kilka lat wcześniej. Ja jestem jak najbardziej za. Dodam że prostym sposobem można wyfrezowac sobie Pcb prototypowe i po kilkunastu minutach jest gotowa do lutowania i testowania wprost z Eagla.

    OdpowiedzUsuń
  2. Poradnik genialny :) Prędkość posuwu w wszystkich osiach można zwiększyć przytrzymując klawisz "Shift"

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm :) popełniałem te same błędy.Nie ma w tym temacie po polsku za wiele materiałów. Pracuję przy programowaniu maszyn CNC ze sterowaniem Mach3. Programuje, ustawiam modyfikuje Mach3 skryptami, zmieniam screen`y pod daną maszynę. Fajnie że u was ten temat się pojawia. Jedna tylko uwaga - przy ustawianiu limitów jadąc do max na danej osi powinna być ona zbazowana i świecić na zielono.Nie zbazowana maszyna może przekłamywać odległość .. i po zbazowaniu okaże się ze przydzwoni na maksie lub na minimum.

    OdpowiedzUsuń
  4. Poradnik bardzo dobry!
    Mam pomysł na następny, może projekt płytki pcb z eagle wykonany na cnc.

    OdpowiedzUsuń
  5. Poradnik fajny, choć nieco "roztrzepany" przekaz. Ale też z błędami: zwróćcie panowie uwagę na orientację układu XY: wykonywane będą odbicia lustrzane względem osi Y. Powodem jest zainstalowanie czujnika X-HOME po złej stronie (no i oczywiście zły kierunek obrotów osi X).

    OdpowiedzUsuń